۸ استراتژی فوق العاده برای جذب مشتری در سال ۲۰۲۰

استراتژی جذب مشتری ↞ چگونه تبلیغ کنیم برای جذب مشتری

فهرست

با مقاله راه های جذب مشتری و استراتژی جذب مشتری با ما همراه باشید تا کمکی برای رشد کسب و کار شما باشد .

  • قبل از هر چیز بهتر است بدانید که استراتژی چیست ؟
  •  چرا باید برای جذب مشتری از روش های جذب مشتری اینترنتی نیز استفاده کنیم ؟
  • راه های جذب مشتری چیست ؟
  • کدام یک از راه های جذب مشتری برای کسب و کار شما بهتر است ؟

استراتژی چیست ؟

با زبانی خیلی ساده بیان کنیم که استراتژی همان نقشه (Plan) برای کسب و کار است. با این تفاوت که این نقشه برای اجرای بلند مدت و هدفمندتر استفاده می شود . در کل استراتژی ، یک نقشه بلند مدت برای رسیدن به هدف خاصی است که استفاده از آن می تواند باعث پیشرفت در کار شود . چرا که استراتژی هدفمند ، کسب و کار را با نظم و زمانبندی مناسب به سوی پیشرفت هدایت می کند .

استراتژی انواع مختلفی دارد مانند :

  1. استراتژی تهاجمی
  2. استراتژی تدافعی
  1. تعریف استراتژی تهاجمی

سازمانها و موسساتی از این نوع استراتژی استفاده می کنند که همیشه در حال پیشرفت هستند و این استراتژی را برای خلق ایده های جدید و نوآورانه استفاده می کنند . هدف از استفاده استراتژی تهاجمی ، پیشرفت در کسب و کار و هدفمند سازی خلاقانه ی روش های فروش محصولات و بازاریابی می باشد .

  1. تعریف استراتژی تدافعی

بر خلاف استراتژی تهاجمی ، استراتژی تدافعی مخصوص سازمان ها و موسساتی که قصد تثبیت جایگاه خود را دارند . زمانی که این مشاغل جایگاه خود را در بازار محکم کنند ، تصمیم به تولید محصولات جدید و بازاریابی و پیشرفت کسب و کارشان را ندارند .

به همین دلیل در جایی که هستند توقف می کنند و بر روی محصولات موجود در کسب و کارشان تمرکز می کنند.

نقش استراتژی در جذب مشتری بالقوه

چرا باید از استراتژی جذب مشتری برای رسیدن به هدف استفاده کنیم ؟

این سوال جواب را در خود دارد . زیرا استراتژی در هر کاری باعث نظم و روتین شدن کار می شود و نقش بسزایی در جذب مصرف کننده دارا است. وقتی از استراتژی کسب و کار برای جذب مشتری حرف می زنیم ، خود به خود مواردی به ذهن ما می سد ، مانند :

  1. تحقیق درباره بازار هدف
  2. جستجو و یادداشت برداری درباره بازار هدف
  3. نیازهای بازار
  4. راه های افزایش تقاضا
  5. تبلیغات گسترده
  6. و …

حال زمان تعیین استراتژی برای جذب مشتری بیشتر و رسیدن به سود و رونق کسب و کار است .

در ادامه به ۸ استراتژی فوق العاده برای جذب مشتری در سال ۱۳۹۹ می پردازیم .

راهنمای ۰ تا ۱۰۰ ثبت آگهی رایگان در اینترنت

۸ استراتژی جذب مشتری بالقوه برای کسب و کار در سال ۱۴۰۱

تا به اینجای کار با مفهوم استراتژی و دلیل استفاده از روش های جذب مشتری اینترنتی آشنا شدید . حالا نوبت استراتژی جذب مشتری بالقوه برای کسب و کارتان است .

با ما همراه باشید .

۱.برنامه ریزی برای هدف

اولین استراتژی مهم در هر کسب و کاری هدف است . کسب و کارهایی که بدون هیچگونه مطالعه و هیچ هدفی جز پول درآوردن شروع به کار می کنند ، خیلی زود خسته می شود . یا کناره گیری می کنند یا در همان شرایط باقی می مانند و با درآمدی اندک به فکر رونق کسب و کار نیستند .

برای کسب و کار خود هدف بلند مدت تعیین کنید و از این روش های استراتژی برای پیشرفت کسب و کار استفاده کنید . استارت پایه گذاری هدف در همان ابتدا کسب و کارتان را تکان می دهد و کاملا این مورد در کسب و کار مشاهده می شود .

۲.علایق بازار هدف

اینکه شما یک کسب و کار راه اندازی کنید و منتظر مصرف کننده بنشینید ، قطعا در دراز مدت باعث آسیب های جدی به کسب و کارتان می شود . سعی کنید که هر چیزی که در کسب و کارتان شما را از رقبا متمایز می کند استفاده کنید . در همین بین متوجه علایق بازار هدف نسبت به کسب و کارتان می شوید . اما علایق بازار هدف چرا مهم و جزء این استراتژی می باشد ؟

مردم و مصرف کنندگان دنبال آسوده جویی در تمامی مراحل تهیه می باشند . خیلی از مردم اگر بدانند که کسب و کارتان هرچه آسوده تر محصول را تحویل می دهد ، به دنبال همان راه می روند . آسوده طلبی مصرف کنندگان باعث می شود تا به دنبال علایقی برویم که مراحل انتخاب تا تحویل طوری قرار بگیرد که مصرف کننده به یک مشتری بالقوه شما تبدیل شود .

۳.چگونگی افزایش تقاضا

یکی از راه های افزایش تقاضا ، تبلیغات به صورت مجازی و غیر مجازی یعنی تبلیغات در روزنامه ها ، مجلات ، ایستگاه های مترو ، بی آر تی ( BRT )  و … می باشد . شاید برای شروع کار بنظر درست نباشد که هزینه تبلیغات گران را بدهید . اما گام به گام در فکرتان باشد که هر چه بیشتر دیده شوید بیشتر مخاطب دریافت می کنید . اما تبلیغات مجازی مانند تبلیغات در اینستاگرام و دیگر برنامه های اجتماعی که مخاطبین آنها بسیار هستند ، بسیار عقلانی می باشد و تاثیر چشم گیری در کسب و کار دارد .

اگر شما محصولی داشته باشید که هیچکس آن را نداشته باشد و امروز مورد نیاز مردم باشد ، میتوانید تقاضا را بالا ببرید .

زیرا که فروشنده دیگری آن را ندارد . اما اگر محصولاتتان را همه مشاغل مرتبط داشته باشند ، باید مواردی چون :

  1. تبلیغات از طریق سایت
  2. تبلیغات از طریق گوگل
  3. خاص نمودن محصول مانند گذاشتن تخفیف های ویژه و ..
  4. و …

۴.راه اندازی سایت

یکی از مهمترین راه های بازاریابی دیجیتال و راه های جذب مشتری ، طراحی و راه اندازی وبسایت می باشد . اینترنت ، بستر مناسبی برای تبلیغات و حفظ و گسترش کسب و کار می باشد. چرا که مخاطبین اینترنت روز به روز درحال افزایش می باشد .

تهیه و نگه داری یک وب سایت با متریال های سال ۲۰۲۰ یک کار بسیار آسان و پر سود می باشد . همچنین در اینترنت می توانید برای وب سایت خود تبلیغ کنید . سایت هایی مانند گوگل ادز ( Google Ads ) هستند که به آسانی چند کلیک می توانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید ( البته نه رایگان ) .

۵.عرضه محصولات (فیزیکی و دیجیتالی)

بعد از طراحی و راه اندازی وبسایت ، می توانید محصولات خود را به نمایش بگذارید . امروزه بسیاری از کسب و کارها مسیر خود را به فروش اینترنتی تغییر داده اند . این کار روز به روز باعث پیشرفت در کسب و کارشان شده و به درآمد بسیار بیشتری رسیده اند . در نظر بگیرید کسب و کاری مانند دیجی کالا . در ابتدا با راه اندازی یک وبسایت کوچک در هدف عرضه محصولات اورجینال. سپس توسعه وب‌سایت و راهکارهای مدیریتی درست و پخش محصولات فیزیکی و دیجیتالی و گسترش کسب و کار .

پس محصولات و معرفی کسب و کار با روش های بروز بسیار در پیشرفت کسب و کار اهمیت دارد.

یک راه عالی برای تبلیغ کسب و کار و وبسایت

محصولات فیزیکی

محصولاتی که قابل لمس باشند را محصولات فیزیکی می گویند . مانند کتاب ، لوازم خانه و آشپزخانه ، کامپیوتر و لپ تاب و … برای شناخت بیشتر کسب و کار ها و مشاغل ، وبسایت ها نقش مهمی در این امر را بر عهده دارند .

محصولات دیجیتالی

بسیاری از کسب و کارهایی با توزیع محصولات فیزیکی ، محصولات دیجیتالی هم عرضه می کنند . محصولات دیجیتالی مانند کتاب های الکترونیکی ، فایل های بروز رسانی موبایل ، قالب ها و افزونه های وبسایت های تحت مدیریت محتوا و … . بسیاری از مشاغل ، با همین موارد که گاها به صورت رایگان در دسترس هستند ، درآمد زایی می کنند و پیشرفت قابل توجهی نیز همراه داشته اند .

۶.تبلیغات هدفمند و بروز

فقط کافیست تا عبارت ” تبلیغات در اینترنت ” را در گوگل جستجو کنید . سایت های زیادی برای شما باز می شود که هر کدام وظیفه معرفی کسب و کارتان را به نحوی بر عهده دارند .

اما کدام یک از این سایت ها برای عملکرد بهتر و بازدهی بیشتر مشاغل موثر ترند ؟

فقط کافیست تا هدف خود را برای تبلیغات مشخص کنید . و برای تبلیغات خود برنامه ریزی کنید . برنامه ریزی در تبلیغات شما و کسب و کارتان را به پیشرفت روز به روز نزدیک تر می کند . بعد از قرار دادن هدف و برنامه ریزی برای کسب و کارتان ، باید تعیین کنید که چه نوع تبلیغاتی برای شما موثرتر است .

برای مثال :

  • تبلیغات بنری در سایت
  • تبلیغات آگهی در سایت هایی با رتبه ی بالا
  • تبلیغات در برنامه های اجتماعی مانند Instagram و …
  • رپورتاژ در روزنامه ها و سایت هایی با رتبه بالا در گوگل

حال نیاز است تا نوع بازدهی تبلیغات را ارزش یابی کنید و بهترین نوع تبلیغات را برای کسب و کارتان از نظر بازدهی مشخص کنید .

تبلیغات بروز و نو مانند تبلیغات در بانک های اطلاعاتی مشاغل و کسب و کار بهترین را برای معرفی کسب و کار می باشد . چرا که این نوع تبلیغات باعث دیده شده هرچه بیشتر کسب و کار در دنیای مجازی می شود .

۷.جمع آوری نکات مهم شکست در محصولات کم فروش

گاهی اوقات همانطور که فکر می کنیم پیش نمی رود و گاها برخی محصولات با شکست در فروش مواجه می شوند. اما راه حل هایی هم برای پیروزی و راه های جذب مشتری در فروش برای این محصولات وجود دارد . بعضی از کسب و کارها برای تبلیغ کسب و کار خود کم نمی گذارند و هر چه در توان دارند برای معرفی بیشتر کسب و کار رو می کنند .

مثلا:

تبلیغات محصولات کم فروش در سایت خود و در دیگر سایت ها . زیادی برای معرفی بیشتر محصولات وجود دارد که کاربران بیشتر با محصول آشنا شوند .

مثال:

  • استفاده از بنرهای کوچک و پیشنهادی برای فروش ( هاNotification ) یا اعلان ها
  • استفاده از پاپ آپ ها در زمان بارگذاری ابتدایی سایت
  • نمایش در محصولات پیشنهادی در زیر دیگر محصولات
  • تهیه بنر در سایت های پربازدید و نمایش یک محصول
  • تبلیغات محصول در شبکه های اجتماعی
  • و…

۸.تبلیغات تا ابد

از دیرباز تبلیغات در معرفی مشاغل سهم بسزایی داشته و دارد . اما تبلیغات تا کجا ؟ راه های جذب مشتری فقط با تبلیغات صورت می پذیرد ؟

بعد از برند سازی بازهم نیاز به تبلیغات هست ؟ و ده ها سوال دیگر …

نکته اینجاست که همیشه رقبا درحال بررسی شما و راه های پیروزی شما هستند .

شاید شما خیلی از رقبای خود جلو باشید اما این مسئله باعث نمی شود که شما دست از تبلیغات بکشید ! تا زمانی که مصرف کنندگان نیاز به کالایی داشته باشند ، شما هم موظف اند که بهتر از قبل تبلیغ کنید . با این کار میتوانید کسب و کار خود را همواره گسترش دهید .

همیشه راه هایی برای معرفی بیشتر مشاغل وجود دارد و فقط کافیست نیاز بازار هدف خود را بیشتر مورد آنالیز قرار دهید .

امیدواریم که این مقاله راهی برای پرورش و گسترش کسب و کار شما واقع شده باشد. لطفا به این مقاله امتیاز دهید و باعث دلگرمی ما شوید.

روزگار به کام.

۴.۹/۵ - (۲۴ امتیاز)
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بالا